Pozornost nad zlato

Kolem nás probíhá neustávající bitva o naši pozornost. Reklamy v televizi i jinde, billboardy a plakáty, vzrušení moderátoři ve zprávách. Jejich cílem je uchvátit naši pozornost a přesvědčit nás o důležitosti toho, co nám sdělují.

Děti touží po pozornosti rodičů, partnerky po pozornosti svých partnerů (a naopak), zaměstnavatelé přemýšlejí, co ještě udělat, aby jejich zaměstnanci při práci nesurfovali po webu, ale věnovali se svým náročným úkolům. Přebaly knih lákají, hesla křičí, filmy se přerušují, aby ještě jedna reklama mohla zavolat do našich domácností: Kup si mě!

A je zcela na nás, jestli a jak svou pozornost skutečně zaměříme tam, kam naše okolí potřebuje nebo si ji ponecháme a použijeme ji pro sebe. Záleží jen na nás, kam ji investujeme. Pozornost se tak v současné době stává hlavním světovým platidlem a my investory.

Do čeho investujete vaši pozornost vy?